Nyheter

/Nyheter
Nyheter2018-10-14T20:57:52+00:00

Vi inför bokning av gymmet

Från och med 1 mars måste man boka gymmet för att använda det. Det är 90 minuter per bokning och man bokar i det vanliga bokningssystemet, på samma sätt som tvättstugan, bastun osv. Länk till bokningssystemet finns uppe i menyn. Vi inför detta så endast ett sällskap är i gymmet samtidigt. Detta för att det ska vara en trygg miljö för alla och göra det lättare för alla att nyttja gymmet.

2021-02-28|

Säg upp TV-avtalet och teckna nytt, påminnelse

Vi påminner om att varje boende måste säga upp det nuvarande gruppavtalet för TV från Com hem och teckna nytt, annars kommer det börja kosta 2021-02-01, när det nya gruppavtalet tar vid. Föreningen har tecknat ett nytt gruppavtal för TV med Com hem. Det nya avtalet börjar gälla 2021-02-01 och det gamla avtalet gäller fram tills dess. För att beställa gruppavtalet ringer man Com hems kundservice för gruppavtal, 0775-17 17 20. Mer information finns på sidan För medlemmar under rubriken TV.

2020-12-15|

Uppdaterat bokningssystem

Vi har uppdaterat bokningssystemet så nu fungerar bokningen som den ska igen. Dessutom har vi en nyare version av portalen så det kommer se annorlunda ut när du loggar in och bokar. Det är en ny adress till bokningsportalen: http://109.238.134.2/AptusPortal och det går även att komma dit genom att klicka på Bokning tvättstuga & lokal i menyn här på hemsidan. Du loggar in med samma användarnamn och lösenord som förut!

2020-11-04|

Brandsäkerhet

Tänk på brandsäkerheten och utrymmesmöjligheter och håll trapphusen och källargångar fria från saker. Här finns ett kort dokument om brandsäkerhet som är bra att läsa!

2020-10-08|

Nummer till porttelefonen

Om man vill att porttelefonin ska fungera och att man ska kunna släppa in besökande med sin telefon: Tänk på att inte blockera porttelefonens nummer! Då tutar det bara upptaget när besökaren ringer. Det är då inte något fel på porttelefonen utan du själv som lagt in en blockering kanske för att numret uppfattas som okänt. Kolla vilket nummer porttelefonen har i ditt hus genom att testa porttelefonen och se vilket nummer som kommer upp på displayen på din telefon (det är olika nummer till olika hus).

2020-10-08|

Aviavgift

Avier via e-post kommer att vara standard fr. o. m. nästa kvartal. Om e-postadress inte har meddelats kommer avierna fortfarande som brev och vi kommer att debitera 50 kr/utdelning. Observera att detta även gäller om man har autogiro eftersom vi måste avisera vad som kommer att dras. Avierna för april-juni är utskickade. Den som anmält e-postadress och inte fått avierna kan kolla om de kommit i skräpkorgen, vilket kan hända med massutskick. I så fall ska man markera dem som inte skräppost så kommer de rätt nästa gång. Om du saknar e-post och inte har möjlighet att ta emot det, [...]

2020-03-20|