Nyheter

/Nyheter
Nyheter2018-10-14T20:57:52+00:00

Säg upp TV-avtalet och teckna nytt, påminnelse

Vi påminner om att varje boende måste säga upp det nuvarande gruppavtalet för TV från Com hem och teckna nytt, annars kommer det börja kosta 2021-02-01, när det nya gruppavtalet tar vid. Föreningen har tecknat ett nytt gruppavtal för TV med Com hem. Det nya avtalet börjar gälla 2021-02-01 och det gamla avtalet gäller fram tills dess. För att beställa gruppavtalet ringer man Com hems kundservice för gruppavtal, 0775-17 17 20. Mer information finns på sidan För medlemmar under rubriken TV.

2020-12-15|

Avbrott i bredbandet 2020-12-08

Stokab kommer göra ett planerat underhållsarbete på en fiberförbindelse som kommer påverka vårt bredband. Se information från Stockholms stadsnät här.

2020-12-01|

Nytt gruppavtal för TV från Com hem

Föreningen har tecknat ett nytt gruppavtal för TV med Com hem. Det nya avtalet börjar gälla 2021-02-01 och det gamla avtalet gäller fram tills dess. För att beställa gruppavtalet ringer man Com hems kundservice för gruppavtal, 0775-17 17 20. Mer information finns på sidan För medlemmar under rubriken TV.

2020-11-04|

Uppdaterat bokningssystem

Vi har uppdaterat bokningssystemet så nu fungerar bokningen som den ska igen. Dessutom har vi en nyare version av portalen så det kommer se annorlunda ut när du loggar in och bokar. Det är en ny adress till bokningsportalen: http://109.238.134.2/AptusPortal och det går även att komma dit genom att klicka på Bokning tvättstuga & lokal i menyn här på hemsidan. Du loggar in med samma användarnamn och lösenord som förut!

2020-11-04|

Avstängning av TV4-kanalerna och C More

Uppdatering från Com Hem 2020-11-04: Com Hem och TV4 Media har kommit överens om ett ramverk för ett nytt avtal om rätten att visa TV4-kanalerna och C More. Med ett ramverk på plats kan alla Com Hem och Boxer-kunder fortsätta se TV4, Sjuan, TV12 och C More som vanligt medan parterna förhandlar klart återstående detaljer i avtalet. Tidigare info: Avtalet mellan Com Hem och Telia som reglerar TV4-kanalerna och C More upphör att gälla den 30 Oktober. Därför riskerar Com Hem att tillfälligt förlora de kanalerna. En PDF med mer information från Com hem finns här.

2020-11-04|

Störningar i bokningssystemet

Det är just nu tyvärr störningar i vårt Aptus-system och bokningssystemet till tvättstugan, bastun och föreningslokalen fungerar tidvis inte. Det är störningar både på Internetbokningen och bokningstavlan på Synålsvägen 24. När detta händer, använd de maskiner som inte behöver bokas om du ska tvätta. Prova att boka igen lite senare om du ska hyra föreningslokal eller låna bastun. Bokningsservern behöver bytas, vilket vi försöker göra inom ca 3 - 4 veckor.

2020-10-13|

Brandsäkerhet

Tänk på brandsäkerheten och utrymmesmöjligheter och håll trapphusen och källargångar fria från saker. Här finns ett kort dokument om brandsäkerhet som är bra att läsa!

2020-10-08|

Nummer till porttelefonen

Om man vill att porttelefonin ska fungera och att man ska kunna släppa in besökande med sin telefon: Tänk på att inte blockera porttelefonens nummer! Då tutar det bara upptaget när besökaren ringer. Det är då inte något fel på porttelefonen utan du själv som lagt in en blockering kanske för att numret uppfattas som okänt. Kolla vilket nummer porttelefonen har i ditt hus genom att testa porttelefonen och se vilket nummer som kommer upp på displayen på din telefon (det är olika nummer till olika hus).

2020-10-08|

Tak- och fasadrenovering 2020

Tak- och fasadarbeten på Galonvägen 2-8 kommer påbörjas tidigast 14 September med ställningsbyggande. Arbetet beräknas vara färdigt preliminärt i slutet av November 2020. Töm balkongen från egna tillhörigheter och ta bort egen golvbeläggning (trätrall etc) eftersom det kan bli skadat av puts och färg. Ställ cykeln i cykelrummet eller vid ett annat hus.

2020-09-06|