Nyheter

/Nyheter
Nyheter2018-10-14T20:57:52+00:00

Städning av utomhusmiljön

På grund av sjukdom i personalen kommer tyvärr städning och skötsel av utomhusmiljön att bli lite lidande de närmsta veckorna. Vi ber om förståelse för detta och önskar så klart snabb tillfriskning. Som vanligt skickas felanmälningar till kansliet

2021-03-15|

Bilinbrott

En medlem har fått inbrott i sin bil. Han vill att vi informerar medlemmarna då polisen misstänker att det kan vara en liga i farten. Håll gärna extra utkik och ring 114 14 om ni har något tips eller 112 om det är akut.

2021-03-15|

Vi inför bokning av gymmet

Från och med 1 mars måste man boka gymmet för att använda det. Det är 90 minuter per bokning och man bokar i det vanliga bokningssystemet, på samma sätt som tvättstugan, bastun osv. Länk till bokningssystemet finns uppe i menyn. Vi inför detta så endast ett sällskap är i gymmet samtidigt. Detta för att det ska vara en trygg miljö för alla och göra det lättare för alla att nyttja gymmet.

2021-02-28|

Trasig sopbehållare vid Synålsvägen 11

Uppdatering: Felet är åtgärdat och det går bra att använda sopbehållaren igen. Falluckan till underjordsbehållaren för hushållssopor vid Synålsvägen 11 är trasig. Därför ligger inte behållaren på plats och kan inte användas. Det finns andra behållare i närheten i föreningen, till exempel Synålsvägen 24 (utanför föreningslokalen), Galonvägen 14 och Galonvägen 24. Reparation är bokad till måndag morgon, 22 Februari. Karta över området

2021-02-19|

Säg upp TV-avtalet och teckna nytt, påminnelse

Vi påminner om att varje boende måste säga upp det nuvarande gruppavtalet för TV från Com hem och teckna nytt, annars kommer det börja kosta 2021-02-01, när det nya gruppavtalet tar vid. Föreningen har tecknat ett nytt gruppavtal för TV med Com hem. Det nya avtalet börjar gälla 2021-02-01 och det gamla avtalet gäller fram tills dess. För att beställa gruppavtalet ringer man Com hems kundservice för gruppavtal, 0775-17 17 20. Mer information finns på sidan För medlemmar under rubriken TV.

2020-12-15|

Uppdaterat bokningssystem

Vi har uppdaterat bokningssystemet så nu fungerar bokningen som den ska igen. Dessutom har vi en nyare version av portalen så det kommer se annorlunda ut när du loggar in och bokar. Det är en ny adress till bokningsportalen: http://109.238.134.2/AptusPortal och det går även att komma dit genom att klicka på Bokning tvättstuga & lokal i menyn här på hemsidan. Du loggar in med samma användarnamn och lösenord som förut!

2020-11-04|

Brandsäkerhet

Tänk på brandsäkerheten och utrymmesmöjligheter och håll trapphusen och källargångar fria från saker. Här finns ett kort dokument om brandsäkerhet som är bra att läsa!

2020-10-08|

Nummer till porttelefonen

Om man vill att porttelefonin ska fungera och att man ska kunna släppa in besökande med sin telefon: Tänk på att inte blockera porttelefonens nummer! Då tutar det bara upptaget när besökaren ringer. Det är då inte något fel på porttelefonen utan du själv som lagt in en blockering kanske för att numret uppfattas som okänt. Kolla vilket nummer porttelefonen har i ditt hus genom att testa porttelefonen och se vilket nummer som kommer upp på displayen på din telefon (det är olika nummer till olika hus).

2020-10-08|